A story
Kaca or Permata Mana pilihan kita???
Rabu, 19 Jun 20131:22 PG • 0 comments

Assalamualaikum. 

rasanya lama dah aku x update my blog ni. Ari ni rasa nak update sumthing yg membuatkan aku teringat akan kata2 cikgu aku.

Thanks to cikgu sebab kata2 ni saya akan ingat sampai bila2.

Senang je bertepatan dengan tema lagu blog aku ni aku nak cita about wanita. 

Yes aku pon seorang wanita. Aku juga seorang puteri kepada ayahanda dan bondaku. Bait-bait lagu ni sgt bermakna. Cuma kadang2 aku pon leka. Asek layan lagu tah pape je. Ok ack to the story k. 
Theme dia :

Wanita k...>_< V

so cikgu aku ni dia ckp mcm ni. Cikgu nak pesan pada putri - putri yg ada depan cikgu ni 
( sek aku mmg dia akan panggil pelajar perempuan dengan panggilan Puteri. Begitu sebaliknya. Jgn jeles k. 5 thun aku jadi puteri k )

ayat dia aku x la hafal sebijik sejebon. So aku simpulkan je lah ye.

Jadilah perempuan yang solehah kepada org tua kamu dan jaga lah maruah kamu. Pilih la nak jdi mana satu :

1) Kaca
2) Permata

Jawapan : 

So kamu boleh tgk skung beza nilai kaca dan permata kan. Dr segi nilai pon dah berbeza. Jangan jadi seperti kaca. Nilainya murah. Sesiapa sahaja boleh memiliki. Kaca boleh disentuh oleh org yang lalu lalang. 

Jagalah maruah kita sebagai wanita okeh. Sama2 kita perbaiki diri. Sy pon sama sebab sy masih lagi belajar dan terus belajar. Sama2 kita ambil iktibar dr kisah kaca ni.

Skung kisah permata pulak a.k.a diamond.

Jadilah seperti 

Diamond 

Dari sini kita dah nampak nilainya okeh. Nilanya tinggi. Bukan calang-calang orang yg boleh memiliki diamond ni cik kiah oiiii. Tempatnya mestilah di dalam peti yang berkunci mcm ni 
v
v
v
v
v
v


siap berkunci n berpassword lagi. Sukar untuk disentuh disebabkan harganya terlalu mahal.  Diamond ni mesti la dibalut dengan kain baldu. Begitu istimewanya diamond ni. 


Insan yang layak dan mampu sahaja yang boleh memilikinya. Dia yang akan memegang kunci nya.


Hanya dia yang mempunyai kunci tersebut yang akan berjaya. 

* so kita boleh pilih sama ada kita nak jadi kaca or diamond td. Of chaos la nak jd diamond kan. Sape nak jadi kaca. Tapi dalam keadaan kita sedar atau tidak, ad yang dh jadi kaca. Kadang2 aku sedih bila tgk adik2, kawan2, dan makcik2 yang masih tak sedar tentang nilai kaca dan diamond ni. Nak salahkan 100% pon x boleh. Tapi yang aku boleh cadangkan ialah :

* Kembali ke pangkal jalan dan perbaiki diri. 

* Pintu Taubat Allah tu masih terbuka selagi matahari tidak terbit dari barat

* Allah itu Maha pengampun.

* Jom kita doa bnyak2 supaya kita tak tergolong dalam golongan kaca ni.

* Cintai Allah dan Rasulullah. 

Allahhu a'lam. Sekadar berkongsi







0 Comment(s)


Welcome to my world . Please navigate around happily. And follow me if you like to. Don't forget to leave your footsteps so I can visit you back ;3

Diary About Link Stuff


Put your cbox code here ! :)


Template By: Umi Humaira
Big helped: Wana
Owner: Jasz
Here Am I